Tatry

Ogłoszenia

Krywań - 25 czerwiec 2017

Krywań 2017

Jak to wiemy w życiu tak bywa, że historia lubi się powtarzać, tak my wracamy po roku na słowackie szlaki Tatr. Tym razem pojechaliśmy na zaplanowany już w roku ubiegłym podczas  wycieczki na Baraniec – Krywań. Góra traktowana przez Słowaków za „Narodową Górę” podobnie jak przez naszych rodaków traktowany jest poczciwy Giewont.  Planowaliśmy wyjazd na dzień 18.06.2017, czyli zaraz po otwarciu szlaków, ale ze względów pogodowych przełożyliśmy go na następny tydzień. I to była bardo dobra decyzja. Jak wszyscy wiemy nie jest łatwo na kilka dni do przodu przewidzieć pogodę, a przy wycieczce na szczyt o wysokości prawie 2495 m n.p.m. ma to kluczowe znaczenie ze względu na bezpieczeństwo wszystkich uczestników. Ruch na szlaku jest duży, a wyślizgane od tłumów turystów kamienie i brak dobrego oznakowania rozdeptanego szlaku nie ułatwia chodzenia i nie pozostaje bez wpływu na bezpieczeństwo turystów. Z Trzech Źródeł (Tri studničky) wyruszyliśmy już o godz. 8:00, aby prawie w samo południe dotrzeć na szczyt. Myślę, że trudy podejścia z nawiązką wynagradza panorama jaka rozpościera się ze szczytu, na Tatry Wysokie i Zachodnie, stawy: Teriański Staw (1940m) leżący w Dolinie Niewcyrce, Zielony Staw Ważecki (2013m) z kolei w Dolinie Ważeckiej, a nie umknie naszej uwadze położona  1300m poniżej Dolina Koprowa. Chwila na oddech,  pamiątkowe zdjęcia (również grupowe) oczywiście pod krzyżem i ruszamy w drogę powrotną. Jak uprzedzaliśmy wycieczka nie jest trudna, chociaż wymaga dobrej kondycji i podstaw umiejętności wspinaczkowych tzn. że do wyjścia na górę już nie wystarczają same nogi, ale czasami potrzebne są również ręce. Wracamy tą sama drogą przez Mały Krywań niebieskim szlakiem i dalej do Krywańskiej Przełączki, gdzie odbijamy na zielony szlak do Trzech Źródeł. W czasie drogi powrotnej słońce nas nie oszczędzało, a tym którzy zapomnieli się pokremować lub osłonić głowę, pozostawiło na skórze odpowiedni kolor. Szczęśliwie udało nam się powrócić na miejsce wyjścia na godz. 17:00 co jest super wynikiem przy tak dużej grupie osób. W tym miejscu podziękowania dla wszystkich uczestników (również tych najmłodszych) za dyscyplinę na szlaku oraz przygotowanie fizyczne, które umożliwiło nam w tak dobrym tempie (9 godzin) osiągnąć drugi co do wysokości (po Rysach), szczyt udostępniony oznakowanym szlakiem w Tatrach. A co w przyszłym roku? Już są podjęte wstępnie decyzje, ale poczekamy jeszcze na Wasze sugestie i wtedy podejmiemy ostateczną decyzję.

Zapraszamy do udziału w naszych klubowych wycieczkach i śledzenia galerii dostępnej na stronie.

Pozdrawiam.

Marek Kaczor

Ja ze swej strony dodam, że istnieje inicjatywa (o czym pisaliśmy) pt. ODZNAKA „TATRZAŃSKIE DWUTYSIĘCZNIKI”

Rabat na polisę ...

Koleżanki i Koledzy, Członkowie PTTK

Pragniemy poinformować, że każdy członek PTTK, tak jak i w latach ubiegłych, może skorzystać z rabatu w wysokości 15% na zakup polis turystycznych on–line.

Aby skorzystać, należy wejść na www.axatravel.pl i wpisać kod rabatowy (można go uzyskać w biurze PTTK), który będzie ważny od 1.01.2016 do 31.12.2016

Życzenia od Karola

Życzenia od najmłodszego uczestnika spotkań klubowych - Karola (może jeszcze Karolka) dla "szefowej" PTTK oraz "wszystkich z PTTK".

Zniżki dla członków PTTK

Noclegi w Łodzi z rabatem dla członków PTTK

Łódzki Oddział PTTK im. Jana Czeraszkiewicza z radością informuje o rozszerzeniu listy obiektów noclegowych honorujących rabaty dla członków PTTK. Przybywając do Łodzi serdecznie zachęcamy do noclegu w Hostelu „Cynamon” - dla każdego członka PTTK z opłacona składką czeka 10% rabatu!

Hostel znajduje się w samym centrum Łodzi przy ulicy Sienkiewicza 40, tuż obok ulicy Piotrkowskiej. Doskonała lokalizacja ułatwia gościom poruszanie się po całym mieście, jak również stanowi idealną bazę wypadową do najważniejszych miejsc rozrywki jak Atlas Arena czy centra handlowo-rozrywkowe Manufaktura, Galeria Łódzka, Port Łódź.

Hostel jest czynny cały rok, 24h na dobę, a w nim 130 miejsc w pokojach 2,3,4,6,8,10 osobowych. Więcej informacji na stronie obiektu: www.cynamonhostel.pl

Czytaj więcej...

Kontakt

PTTK Oddział w Dobczycach
32-410 Dobczyce ul. Podgórska 1
tel. 12 271-11-76; 505 451 570
WWW: pttk.dobczyce.pl, zamek.dobczyce.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
webmaster: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

informacja

Szanowni Państwo powstała z przyczyn bezpieczeństwa nowa strona PTTK Oddział Dobczyce, zmienił się też szablon naszej strony i w związku z tym bardzo proszę o ew. uwagi dotyczące estetyki strony jak i jej funkcjonalności. Wszystkie informacje są skatalogowane w MENU górnym.

Polecamy

zamek dobczyce zamki gotyckie logo zamki.res.pl wirtualny zamek