Tatry

W  tym roku pierwszą wycieczkę z Klubem Przewodników PTTK Dobczyce zaplanowano na dzień 05 marca. Miejscem zbiórki tradycyjnie był plac przed budynkiem siedziby PTTK. To był piękny niedzielny poranek, ale w tym dniu zaskoczyła nas nie tylko piękna pogoda, ale po otwarciu busa widok kierowcy. Tak to była miła niespodzianka, ponieważ woził nas w tym dniu nasz klubowy kolega Łukasz. Po sprawdzeniu obecności ruszyliśmy w drogę. Naszym celem był Łopień tj. szczyt w Beskidzie Wyspowym, który wznosi się na wysokość 951 m n.p.m. Jak już stało się naszą tradycją, to właśnie takie szczyty wybieramy na początek sezonu, aby rozruszać się po zimie i spotkać się na szlaku. Wycieczkę zaczęliśmy z Przełęczy Marszałka Rydza-Śmigłego, a prowadził nas na górę sam Prezes Kazimierz Gierlach. Trasa krótka, prowadząca zielonym szlakiem, nie wymagająca, aczkolwiek  pozostałości zlodowaciałego śniegu na technicznej drodze wymagały od nas uważnego wędrowania. Po godzinie byliśmy na miejscu, gdzie tradycyjnie upiekliśmy kiełbasę i spędziliśmy miłe chwile w naszym kameralnym w tym dniu gronie. Przed powrotem udaliśmy się na punkt widokowy tzw. Widny Zrąbek, aby podziwiać przepiękną panoramę. Z polany Jaworze, dzięki dobrej przejrzystości powietrza podziwialiśmy również panoramę w kierunku północnym. Droga powrotna przez las do przełęczy i powrót do Dobczyc do domu na obiad. To była bardzo miła wycieczka, mamy nadzieję, że kolejne będą równie udane i że będziemy na nich w większej grupie osób.

Naprawdę warto.

Pozdrawiam,

Marek Kaczor

Pełną galerię zdjęć można obejrzeć TUTAJ.
lopien20170319215315 lopien 20170319215417lopien20170319215440 lopien20170319215502

Kontakt

PTTK Oddział w Dobczycach
32-410 Dobczyce ul. Podgórska 1
tel. 12 271-11-76; 505 451 570
WWW: pttk.dobczyce.pl, zamek.dobczyce.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
webmaster: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

informacja

Szanowni Państwo powstała z przyczyn bezpieczeństwa nowa strona PTTK Oddział Dobczyce, zmienił się też szablon naszej strony i w związku z tym bardzo proszę o ew. uwagi dotyczące estetyki strony jak i jej funkcjonalności. Wszystkie informacje są skatalogowane w MENU górnym.

Polecamy

zamek dobczyce zamki gotyckie logo zamki.res.pl wirtualny zamek